Tabung

Wednesday, January 25, 2017

Just a simple 'hi' leads us to Walimatulurus

Assalamualaikum. 

         Syukur alhamdulillah, tanggal 17 Sept 2016 officially bergelar isteri kepada suami tercinta. Tak sangka dan bersyukur sangat2 bila dapat settle down dengan orang yang kite admire. =) so entri ni banyak akan mengbongkar cerita di awal perkenalan kami. Ceh, bongkar sangat. So at the time yang aku rasa down, I'll definitely read this entri all over again just to keep remembering that I had go thru the best and wonderful moment in my life =)

         Ramai yang sedia maklum, aku dengan suami jumpa masa zaman belajar di university lagi. Satu course, 2 sections. So aku dalam section 1, dia pulak section 2. Tapi ada certain kelas kami gabung. Haha. 1st and 2nd year we never knew each other. Setakat tau ada manusia pendiam dalam kelas bernama Firdaus Masnim. Tak pernah teringin nak kenal dia lebih rapat sebab bagi aku mereka yang pendiam ni sombong dan ada yang momokkan aku lelaki pendiam ni bahaya. Sejauh mana bahaya tu haa aku je tau sebab sekarang dah jadi laki aku pon. :D let I present him as 'FM'. 

        Lagi satu sebab kenapa aku tak nak kenal dengan dia sebab rasa insecure dengan lagak dia yang cool, lagi pulak lah dia ni gaya macam bebudak keyel yang rasanya tak pandang pon perempuan harok macam aku hahaha. So nak jadikan cerita, satu hari aku keluar makan dengan kawan lepak aku Sunyo (bukan nama sebenar) dgn official bitch aku Zana (juga bukan nama sebenar). Sunyo ni housemate kepada suami aku. Sunyo dengan Zana dua dua bitch jugak perangai, tapi malas nak sembang pasal diorang sebab main character here is suami aku kahkah. 

       Tempat pertama kami lepak adalah McD Dataran Pahlawan. Masa ni kami berempat je. Atas dasar apa aku tak ingat. Tahun ketiga kot rasanya. Masa tengah borak2, macam2 lah cerita puaka dari aku dan bitch2 yang lain kecuali dia. Dia sangat menjaga tutur kata dan hanya pandang aku dgn Zana sekilas je mcm tu. Selebihnya dia banyak focus pada makanan depan mata which is sekarang pon sama je walaupon bini ade sebelah tengah tenung dia. -.-' . MasyaAllah budak ni, dah lah handsome, baik pulak tu.  *time ni hati dah mula tertanya-tanya siapa mamat ni sebenarnya. Cool nak mampos. Member keliling elok bergaul kasar dia tetap masih kekalkan kesantunan dan ke'cool'an dia.*. Nasib baik iman akak tak berapa ada time tu. Fikir nak have fun je, kalau tak time tu jugak akak dah pinang kau dengan Bismillah duh duh.

21 Mac, McD Dataran Pahlawan, 12 am. 

     Time neh takde apa perasaan lagi. Cuma kalau aku carut sikit mulalah Sunyo suruh FM diamkan aku. Dan aku rasa Sunyo orang pertama yang bawak aku ke bibit2 seterusnya utk sesi pengenalan hahha. Thank you broo! you never know how you means a lot in our life now. Tapi permulaan cerita tak semudah tuuu. Aku punya nakal time neh, duk kenenkan Zana pulak dengan dia. Macam tak memasal je hahaha aku punya baik siap sampaikan salam kat FM hari2 dalam kelas untuk Zana padahal takde la Zana beriya kirim salam tu. Yelah zaman nakal kan. Semua orang aku 'usik'. Sekali boleh 'terusik' pulak ke hati sendiri. Auch 

Alamak hai. 

3 bulan berlalu. Aku dengan hal aku. Dia pon dengan hal dia. Struggle untuk final exam sem 5 tiba2 exam pon habis. Time ni lah start hati berbunga bunga sebab member2 kenenkan lagi untuk bergambar berdua lepas paper last exam. Terutama Shu (juga bukan nama sebenar). Time neh dia punya maluu. MasyaAllah... MALU TAPI MAHU hahhahha. Dah kene paksa, selfie je lah kan. Kang member label tak sporting pulak. 


Depan dewan UTEM okay. Punya lejen. 

      Start selfie ni hati dah mula seriau fikirkan dia. Masakan tidak, kalau dia pon tak hingin dari awal lagi dia dah tolak selfie dgn aku. So kau nampak tak hint kat situ? Orang buta hati je tak perasan. Hahahha time neh aku dah rasa something dah. Mulalah cetan kecil buat kerja untuk aku mulakan langkah seterus. Hahahhaa. K stop gelak. Kelaka sangat ke eh. 

      Aktiviti kelas sebelum cuti sem, futsal. Aku pon joinlah padahal dapat main sekali je sebab tergolek atas court. Disebabkan kaki yang menebal seperti bangku, so tengok je lah orang main. Tengah2 tengok, sekali FM buat aksi pulak halamak wei handsome siot. Pergh, getar tulang menulang tengok. Hahahha. Over! Time nih aku tengah lepak dgn super abang besar aku, terus aku tanyakan dia pasal FM. Yelah biasa abang2 ni berpengalaman. Muhihi  

     Dan mesti korang pelik, sapa yang start conversation dulu. Kalau nak ikotkan tahap ketebalan pemalu aku lagi tipis dari dia, maka aku beranikan diri say hi ke whats app diaaa maka puff termenterailah ikatan perkahwinan antara aku dan dia. BAHHAHAHA. Just a simple hi je beb. Pls, jangan ingat lelaki je boleh start. Kita perempuan lagi bagus kalau dapat pilih imam kita sendiri. Tak gitu? Bahhaha 

      Alhamdulillah, 4 tahun bersama dilalui dengan dugaan yang tak putus2 tiba. Dari final year project sampailah struggling for job hunting. Bertunang pon tak lama, 6 bulan. Zaman bertunang yang aku lalui berliku-liku juga, yelah after graduate and just got employed for not more than a year. Nak simpan duit lagi, nak spend for family lg. (yang ni aku akan cerita next entry la) hihi.

    Syukur sebab zaman nakal aku dah berakhir bila dengan dia diri jadi behave sikit sampai ramai kekawan aku rindu mana hilangnya Hana yang puaka. HAHA. Sorry gais, aku sedang melawan diri sendiri untuk jadi terbaik sebelom kahwin, of course dengan kata2 semangat dari FM sendiri. Sampai ada yang kata aku dengan dia mcm langit dan bumi dia punya beza. Tu aku setuju! Muehehhe. Dia sangat pendiam, sangat cool, fikir sebelum apa2 tindakan yang dia buat, sangat pentingkan family dia terutama Mama. Lagi kenal, lagi sayang. Ecewah. Berbeza dgn perangai aku yang hmmm takpelah (kau isi la sendiri nanti) hahahha. 

     My point is if you want the best in your life, give your best in everything. Nak dapat suami baik, jadi baik dulu. I was just a little bithh that wants her proper life again. Mungkin doa dari mak dan ayah untuk ketemukan jodoh yang terbaik untuk aku. Alhamdulillah, I'm happy now, with my new life, new phase, new environment, new family dan tanggungjawap pon dah baru. hihi. 

     Thank you Allah for sending me a husband that always reminds me to solat awal, always act like pengetua sekolah suruh pergi mandi (hahaha), always ajak for jemaah, always think out of the box for our future and very responsible to his family. InsyaAllah, I will take care of this marriage and promise to always make him happy. Thru ups and downs, hope that there is always 'love' between us. May we strong for many years ahead and bercinta sampai Jannah. Amin! Pray for us guys. Wish you a happy life too, remember to always think of Allah =)



Belanja gambar prom night, graduation day, engagement day and finally wedding day. Alhamdullilah. thank you for reading >,<

*pss cerita la pulak awal perkenalan korang. =)

1 comment:

Suri said...

Ohh...utem.tmpt my husb study dulu.dh lama la dia grad taun 2010.now dh 31 dh dia hihi.kisah sy dgn suami ni x la unik/best pun hahaha..jumpa pun masa zaman friendster dolu2 hahah.mula2 ada sorang mamat ni say hi n nk berkenalan la kononnya..sy pun okay je.tp kawan kpd mamat ni pun sebok nk kwn2 jugak.ok jugak..kawan jugak la semua pun hahah.dh le ih kurnag beberapa bulan kenal mamat 2 mintak couple.ok je layan hahha.kwn2 dia semua tau la kiranya.lpa tu mamat tu ajak jumpa.ok ni lawak.lps jumpa agaknya dia expect more kot..rupanya ala kadar je sy ni hahah.lps pada tu dia mcm xnk layan sy..ok fineeee.so sy cntct la kwn dia nama H tanya pasal si mamat tu memandangkan dorang ni 1 rumah.lps tu si H ni mintak no sy.ok bg je la.mlmnya pulak si H call.lama jugak la borak.kononnya nk sembang pasal mamat tu la tp terlajak sembang lain dh mcm seai berkenalan pulak.since mamat dh reject sy so sy layan je si H ni.makin lama kiteorg makin rapat.after couple of month si H luahkn isi hata kata koooo hahah..dia suka sy la citenya.sy pun okay je terima seadanya.tp kiteorg couple senyap2 hanya kwn rapat H je yg tau (kwn serumah).si mamat x tau lg.tp lps beberapa bupan si mamat stalk friendster sy n dia dpt hidu sy n H couple.dia ada msg sy tanya n sy bgtau jela.dia mcm marah sgt dengan sy.tp apekejadah nye nk marah aku dh ko yg reject aku sebelum kenal aku betul2 haha gitteww.paatu sy msg H n tanya dia pasal mamat tu n bgtau dia mamat dh tau.si H buat biasa je kt rumah dorang n dia perasan mamat mcm marah kt dia.tp dia cuba nk baik2 dgn mamat n ajak mamat main game sesama.so lantak ko situ.sejak dr tu mamat asek dok update fb konon sindir2 sy la 'perempuan klu dh cantek mmg susah sgt nk setia..dpt pulak kenal lelaki lg hensem dr aku..mmg susah sgt nk setia'..hahah kesah pulak aku kan...lps H grad n dpt keje kami bertunang 3 bulan lps tu nikah n now ank h dh 2 hahaha.alhamdulillah Allah jodohkn sy dgn lelaki paling baik baik didunia. :p