Tabung

Wednesday, December 25, 2013

Tanjung Tuan, Port Dickson Part 1

Hellooo guysssss!!

again, i have a story for you guysss. ecewahhh.

since the final exam is around the corner, we decided to go somewhere for having some fun where we can enjoy a relaxing vacation! kononnya sebelum nak start study lah. rupanyaaaaaa, penangan pantai tu lagi hebat dari rasa nak study. a day off to a vacation, but the memories are here till the end of the finals. *tepuk2 dada*

a sweet escape with lovely super gorgeous bestfriend, zana sayang! and the rest of my friends (srh, man, zaim, fiq, acik, ehsan n ili). before buat review pasal pantai ni, izinkan aku buat review sikit pasal kawan2 baru aku nih. hahahha

sumpah diorang adalah sekumpulan manusia yang sangat annoying dan gila!! You may be one of the lucky ones who has that one hahahahha. okay stop, aku kat sini dah terbayang perangai masing2 yang memang bangang. nak story pon tak terkeluar dengan kata2. selama ni paling bingai pon aku jumpa bebi aku yang sorang tu, zana. tak sangka ada lagi bingai dari dia. lagi bebal. lagi celaka. hahahaha!!

okay seriuslyyy aku rindu pantai. now, see the beauty of Malaysiaa!!





Alhamdulillah, sampai jugak dekat sini. Taraaaaaa, ini di Tanjung Tuan, Port Dickson. *drumming*.

Cantik bukan? Syukur dan terpana dengan keindahan alam. Sangat2 sempurna. 

Sekarang aku akan cerita detail lah pasal kenangan sehari kami di sana. Dari point of view hamba yang kerdil ini. Terimalah........ ecewahh.

Aku dari rumah, memandangkan maksu aku baru je lepas bersalin keputusan pertama aku buat masa zana tanya nak pergi ke tak aku katakan tidak. Alhamdulillah, baby sepupu aku keluar awal hari khamis, so bitchyyyyyyy partyyyyyyyyyyy is onnnnnnnnnnnnn! *wuwuuwuwuwu*

okay behave hana behave.

kami gerak dari rumah zana dalam pukul 4 petang. cadangnya 1.30 nak gerak, biasalah janji melayu kekadang lagi teruk dari janji keling. hanat2 tu semua datang lambat, penat iols tungguuuuuu! marah di situuu. eh

tak saboooo!

Dalam perjalanan kami ke PD, juga kecelakaan dalam kereta tak dapat digambarkan. ada ke tak bagi kami tidur lalu buat game super spontan. kepala dia zaim. haha!

selfie paling mahal!


dekat 6.30 jugak sampai, tak tahu pulakkkkkkkkkk kene hiking punya tinggii. kussssssemangat! tak banyak sangat ambil gambar masa hiking sebab penat nak mampos kauuuuuu! dekat setengah jam juga nak sampai ke tempat yang dinanti.

disebabkan tapak khemah kami berada dalam hutan simpan, maka perjalanan tu mudah lah sedikit. di sertakan tangga turun naik, cuma tak disertakan tenaga lah. -.-

maka dengan ituuuuuuuuu, perjalanan yang sangat2 seronokkkkk dannnnnnnnnnn akhirnyaaaaaaaa ....

to be continue... hehe

No comments: