Tabung

Tuesday, December 20, 2011

Allah is Always Be There

salam. 
sometime I feel like can't go on with my life..
i fell alone, nobody besides. 
just a night, no sunshine.
i'm lost ! 

i made the mistakes again n again.....
i made a wrong decision.....
i can't get along with my study...
i can't keep the ukhwah between friends..

but i never despair. 
i never loose hope..
because i know, Allah is there for me to turn on. 
i lost myself, lost everything i owned. 
its all because of my bad...
Allah is teaching me something....
for every single part in my chapter of life...
i know, everything happen for a reason...

i let my hand to write down every plan that i want in my life..
but i let Allah to judge my plan and erase any of them that never suit me, my life.

ya Allah,
show me the way...



guide us every single day
keep us close to You.. 
until the end of time...

i said it every time when i remember You ya Allah..
Alhamdulilahh...
i praises to Allah..
Alhamdulilah....  
Allahu akbar !

aku di sini hanya insan kerdil..
hamba jahil..
manusia hina
yang baru nak kenal dunia..

seminggu yang lepas..
i got a fever.
bad feeling from day one until i realize that i have to return. 
sakit tu hanya Allah yang tau.. 
makan tak selera.. ubat macam tak function..
sepanjang hari aku tidur,
selepas puas mengenangkan nasib diri...

yes, i forgot Allah is watching over me..
i forgot i still have the one that never kick me away...
Allah is there... Allah the Almighty 
turn to Allah, and u will never despair..

on the week..
bukan setakat demam..
my car flat no, tercabut..
terjatuh dari holder..
pecah tengah jalan..
dengan duit tak ada di tangan..
aku tabah..

kereta kemek, 
someone used my car and.....
i really pressure on it..
too afraid to tell my parents..
it's to heavy to place yourself in mine..
yes, i don't have money as well to repair it..

dengan assignment yang nak submit..
hidup memang rasa tertekan sangat...
hidup sempit.. 
sejak tu, aku perasan satu benda.......
Allah duga aku lepas aku buat satu kesalahan besar dalam hidup aku..
sayang kan Allah pada hambaNya walaupon kadang2 kita lupa akan Nya....

ya, aku banyak lakukan kesilapan dalam hidup.
aku tersiksa dengan apa yang aku buat..
aku hilang arah...
tapi Allah masih sayang aku..
Dia turunkan dugaan yang masih mampu aku hadap..
demi untuk kembali mengingatkan aku tentang Dia. 
kembali ke landasan yang betul...

aku kembali padaNya...
tanpa diduga, aku menangis lepas baca ayat2 Nya..
sebak di hati... kerna aku sering melupakanNya..
kini aku kembali mengenal surat2 cinta Nya...
ya Allah, berdosanya aku...
abaikan kekasih hati aku...
pasti Allah merajuk denganku..
ya Allah, ampunkan hambaMu ini.. :'(
kalau aku nampak dosa2 tu....
mungkin aku dah tak di sini..
sebak hati aku, hanya Al-Quran jadi saksi..
hidup aku kembali berisi..
ceria lepas aku lepaskan segalanya pada Allah, tuhan aku yang satu !

aku berdoa dan berharapkan pertolonganNya...
tak henti aku doa...

baru aku sedar, hidup ni walaumacammana hebat pon kita, 
Tuhan yang satu jangan di lupa..
Dialah segalanya... Dia lah penenang setiap masa...
Dia yang mengizinkan kau untuk bahagia..
Dia segalanya dalam hidup kita..

lepas aku kembali mengingatiNya, satu satu masalah aku selesai..
alhamdulillahh.. aku tak tipu... 

Allah buka hati mak untuk bank in duit lebih minggu ni..
even tho mak tak tau lagi pasal apa yang berlaku..
lecturer let us sent the assignment on the next week..
oral jepun pon tangguh..
kereta semua dah settle dengan baik..
nampak tak perjalanannya di situ....
Allah permudahkan jalan aku. alhamdulillah...

kadang-kadang aku terlalu taksub 
nak luahkan masalah aku pada kawan2 dan boy..
sampaikan aku lupa, aku ada Allah yang punya kuasa..
aku terlupa untuk mengadu padaNya..
sampai satu tahap aku dah tak sanggup nak tipu diri sendiri 
yang aku perlukan Allah dalam hidup aku..
kawan2, boy, mak ayah akan pergi satu hari nanti..
tapi Allah, akan setia memerhatikan hambaNya...
sebab tu aku tak boleh lupa Dia...
sebab Dia selalu ada dengan aku..
susah senang aku...

MAAFKAN hamba YA ALLAH. :'(

salam










1 comment:

Amira Sakinah Sulaiman said...

tq 4 sharing :D

#salam perkenalan...