Tabung

Friday, July 15, 2011

Disebalik Tabir -keputusan UPU-







Alhamdulilah. kalau dah rezeki, tak ke mana kan. (bukan selalu orang ckp jodoh ke?) 

terjaga dari tidur. deringan telefon mak yang tak sabar nak tau keputusan. lah, dah pukul 12.10 tengahhari. lama jugak aku tidur. alarm langsung tak memainkan peranan. dengan muka yang penuh keayuan *sememey padahal, tekan on button laptop. tunggu beberapa minit untuk loading. ahh, laptop aku sleep sebentar aja. bila on, already there -fb.blog.google.- so tak payah nak load lama2. sambil lap lap taik mateh...

facebook.. scroll home page, bawah. bawah lagi. aish. asal tak ada yang share link ni? scroll lagi. google website. loading. alahai. lambat pulak line ni. alih2, jumpa jugak link kat wall member. dimulakan dengan bismillah, tik tik tik. bunyi kekunci. masukkan ic dan no matrik. dengan tangan yang terketar-ketar! ya Allah. apalah nasibku ini.. tekan . blue screen appeared..





internet loading, aku pon loading. cos ape ni? UTeM? kesat2 mateh lagi. betul ke ni? sambil menguap. macam tak percaya. call mak, cakap cos ape pastu tut tut tut. mak letak sebab tengah bizy pulak. call boboy. dengan penuh keriangan diaa. OH YE? hahaha. terbeliak lak mata aku denga dia menjerit. seronok la dia, aku dapat melaka. tanah tumpah darah jatuh beskal dulu2. bila tengok betul2.. eh, cos engineering? tak silap aku..... fasa dua semua dah tuka pada sains. tapi.. tak perlu aku nak pertikaikan rezeki ini.. aku dah terima seadanya. aku dah redha dari awal algi. apa pon yang bakal aku dpt, aku kena terima.hanya mampu bersyukur sangat2 atas apa yang diberi. ada hikmah yang sedang bersembunyi. 

terima kasih Ya Allah. terima kasih mak ayah, guru2, kawan2 dan boboy. sebab doakan aku. tak ada anda semua, aku takkan semangat nak sambung lagi sejak result aku yg setepek menconteng arang kat muka ni. tapi tetap bersyukur. bila tau dapat sambung belajar lagi. Alhamdulillah.. rezeki tu masih ada. walau kat mana pon tercampak, apa bidang sekali pon, blaja tetap blaja.. ilmu itu ada kat mana2. walau duduk penjara pon, masih ada ilmu yang kita dapat. kan kan. jangan nak bajet kau gojes nak duduk penjara semata-mata nak ambil ilmu kat sana. tak payah jadi giler. 

ok, kat sini nak ucapkan, selamat maju jaya pada semua rakan-rakan yang punya tawaran yang mantop2! bangga jadi kawan korang. yang rasa tak suka dengan cos korang tu, jangan salahkan takdir. suka-sukakan lah ya. macam aku buat ni. terima seikhlas mungkin sebab Allah lebih mengetahui dari hambanya yang kudus macam kita ni. result mantop tak semestinya nak belajar nanti senang. cos tak mantop tak semesti keluar nanti tak ade kerja. depends pada usaha la kan?

dan semestinya, aku rasa sangat takot untuk hadapi cos aku ni sebab hotak aku berkata, electrical engineering bukan sesuatu cos yang senang. sebab aku tak suka part 'elektrik'. mungkin aku perlu research n review balik pasal cos ni. dan, selamat malam :)

nota kaki: apa punya anak dara tidur sampai tengah hari!
p/s: bangun pagi dan... sambunglah balik. huh

4 comments:

ain shakirah said...

electrical engineering... best... agak mencabar... heeeeeeeeee :)))

winna shinta said...

ya, mungkin jugak 'sangat' mencabar. hehe :)

✿ cik pieQa ✿ said...

cOngrate ana ! elcOme to campus life. lpas nie kena pulun la kan. engineer wanna be :)

winna shinta said...

insyaAllah. takot sbnyanya nak hadapi hidup ni. tp semangat dri semua pihak buat ana rasa cool blik.. hehe thnx pieqa :)