Tabung

Thursday, May 19, 2011

hasil setahun matrikulasi


yuhuu. memang serious kau nak tau result aku kan. kau ni busybody or what? :D
terima kasih la sebab sudi nak ambil tau like caring is loving gitu.. ~tangan didada mata ke atas~ :P
semalam, keputusan semester 2 dah pon diketahui oleh lebih 10000 pelajar matrikulasi. ada yang happy, ada yang menangis, ada yang buat muke toye nak mintak kaki. ade jugak yang berlagak macam result dia cool nak mampos. tak kesah la semua tu kan, muka korang, bukan muka aku. 

reaction aku semalam. haha

apa yang aku nak bagitau kat sini, my result was not so awesome. i got the worst pointer for my 2nd semester and it was totally effect my pointer on 1st semester.so, my PNGK was so damn cool. hahaha.  it was too bad actually and i dont think i would share it to all of you. owh, tidak. biarlah rahsia aku dan kenalan terdekat je yang tau. because, you didn't know how was i study for the whole semester. how hard i was struggle for the weekends. korang akan judge by the result but not my effort. 

asal aku cakap macam ni? sebab, mentality orang sekarang ni, asal tak dapat pointer 3.5 above, korang da pikir, owh budak ni biasa2 aja. tak pandai mana pon. bila dengan budak2 whose able to get 4 flat, korang akan cakap, wah pandai budak ni, genius. tak belajar pon boleh score walaupon hari hari buat maksiat. oppz~! *kene jugak kutuk tu...

hello guys, please change the way you think about the results. the best result come up with the best effort. no sacrificed, no victory *pinjam tagline ummi umaira. budak2 4 flat tu, dapat result yang sangat cool bukan sebab dia pandai gila nak mampos, tapi disebabkan usaha dia yang berterusan dan tak pernah kenal erti jemu. *betul tak budak2?

so, when your friend got the bad result, tolong jangan down kan dia. dia dapat result yang teruk bukan sebab dia bodoh, tapi sebab dia kurang usaha. manusia dikurnikan otak yang 1. bukan 2 atau 3. sama semuanya, satu! so korang jangan nak pandai2 labelkan budak2 yang lost in the battle is the most stupid guy in the world. there are too many battle in your lifetime. bukan examination je. go ahead, and think forward. sekarang yes, mungkin result dia tak baik, mana tau, rezeki dia untuk kerja yang bagus dari korang yang result bagus gilaa ni.

macam aku, aku ngaku aku ni pandai. pandai membaca, pandai menulis, pandai kenyit2 mata. eyhh~ macam2 yang aku pandai buat. tapi bukan bermakna, result aku teruk, means aku ni bodoh. usaha aku yang kurang. boleh tanya rakan2 sekelas aku macammana lagak aku kat kelas. nak cerita kang, mengaibkan diri sendiri pulak. tak elok. tapi kalau setakat tak salin lecture note, tak buat tutor langsung, tu semua orang tau kot. so, aku terima result ni walaupon pahit sebab aku tau macammana usaha aku dulu. setimpal kot dengan usaha yang ala kadar.nak mengesal pon tak guna dah. apa yang aku fikir, tak dapat kali ni, xpe mungkin lain kali rezeki aku pulak. 

everything is done. 
i can't reverse the time. 
i can't repeat the whole semester. 
i can't be the student of matriculation anymore. 
enough is enough. i look forward, no turning back. 


so, buat kawan2 yang tanya result aku tu, minta maaf.. bukan taknak bagitau. tapi aku taknak korang fikir macam yang aku cakap td. aku dah cube halang korang dari berfikiran yang tak baik kan. baik tak aku.~ haha. nak kata aku malu, ada la sikit. hee

result aku bukan 3.50 above. tu je setakat ni yang mampu aku bagitau. 

apa pon, thanx untuk semua cikgu2, lectures, kawan2, seniors yang banyak support aku. terima kasih banyak2. the most important, THANKS ALLAH for giving me this chance to further my study. i know, this is the best for me from You. everything happens has a reason. i really hold that quote tightly. semoga dah menjawap semua soalan2 kamu :)

tahniah kat kawan2 yang oke n excell.. :)


p/s: keputusan peperiksaan bukan segalanya, bukan penentu syurga atau neraka. tapi ilmu yang dimanfaatkan itu sebenarnya yang mengukur berapa kecemerlangan kita di dunia ini untuk persediaan menghadapi akhirat yang kekal.

apa pula kata korang?


2 comments:

Anonymous said...

cool. Allah xjanjikan kejayaan hari ini, mugkin di lain hari dan tempat yg lain (:

winna shinta said...

insyaAllah.. amin amin :)
thanks for the doa